Groepsbegeleiding lezen en spellen

Groepsbegeleiding lezen en spellen | Groepsniveau

De groepsbegeleiding lezen/spelling en dyslexie is gericht op leerlingen die problemen ervaren bij technisch lezen en/of spelling. Mogelijk is er sprake van dyslexie of is er een verdenking van dyslexie.  De begeleiding zal voornamelijk ingezet worden om de technische leesvaardigheden en spellingsvaardigheden in kaart te brengen en deze vervolgens te versterken.  Daarnaast kan de begeleiding ook ingezet worden als externe ondersteuning op zorgniveau 3 en 4 om ernstige lees- en spellingsproblemen aan te kunnen tonen voor een mogelijke verwijzing naar dyslexie onderzoek. Onderwerpen die aanbod kunnen komen zijn: leestechnieken, het verhogen van leestempo, het vergroten van de leesmotivatie, diverse spellingcategorieën en succeservaringen rondom lezen en spelling.

Werkwijze

We werken aan de hand van groepsbegeleidingen (3 tot 4 leerlingen). Waarbij voorafgaand aan het traject een beginmeting is uitgevoerd en vanuit daar een behandelplan is opgesteld voor de gehele groep. Vanzelfsprekend worden ook de leerkracht en/of intern begeleider betrokken bij het vaststellen van de doelen. Deze doelen worden vastgelegd in een behandelplan, waaraan alle partijen zich committeren. Tijdens de begeleiding wordt er actief gewerkt aan de gestelde doelen.

Wil je meer informatie?

Geheel vrijblijvend denken we met je mee over passende oplossingen en mogelijkheden.

Neem contact op