Privacy statement

Wie zijn wij?

Wij zijn de Mental Care Group en bieden via verschillende labels mentale hulp en ondersteuning aan onze cliënten. Vanuit ons Shared Service Center (SSC B.V.) zorgen wij dat binnen de gehele Mental Care Group een hoog niveau van gegevensbescherming gewaarborgd is. Opdidakt B.V. is onderdeel van de Mental Care Group en is soms zelfstandig en soms samen met ons Shared Service Center (SSC B.V.) verantwoordelijk voor de verwerking van jouw gegevens in de zin van de Algemene verordening gegevensbescherming (“AVG”). Dit privacystatement heeft als doel je te informeren over hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken en beschermen.

Jouw aanspreekpunt over de verwerking van jouw persoonsgegevens is de Privacy Officer die werkt voor de gehele Mental Care Group, te bereiken via privacy@mentalcaregroup.nl. Natuurlijk kun je jouw vragen ook eerst aan jouw behandelaar stellen. Als het nodig is, stuurt de behandelaar jouw vraag door naar de Privacy Officer.

Dit privacystatement is geschreven voor onze (oud-)cliënten, zowel volwassenen als kinderen en hun ouders, (wettelijke) vertegenwoordigers en/of andere familie.

 

Welke persoonsgegevens gebruiken we van onze (oud-)cliënten?

  • Jouw contactgegevens, zoals je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer;
  • Jouw geslacht, geboortedatum en/of leeftijd;
  • Identificerende nummers zoals jouw verzekeringsnummer of cliëntnummer;
  • Jouw burgerservicenummer (BSN);
  • Gegevens over jouw verzekering/vergoeding;
  • Jouw medische gegevens. Alles wat we moeten weten om jou een behandeling of zorg aan te kunnen bieden. Dit zijn bijvoorbeeld gegevens over jouw klachten, de onderzoeken die je krijgt, de tests die je maakt, de vragenlijsten die je invult, jouw diagnose(s), de behandeling die je krijgt, de gesprekken die we voeren en jouw ervaring met de behandeling. Hieruit kunnen ook andere bijzondere persoonsgegevens af te leiden zijn, zoals gegevens over jouw religie of seksuele leven;
  • Medicatiegegevens;
  • Indien van toepassing een leerlingdossier, als je toestemming hebt gegeven om dit bij jouw school op te vragen; en
  • Jouw stem of gezicht bij het maken van audio- en/of video-opnamen, maar alleen je vooraf toestemming hebt gegeven.

 

Voor welke doelen gebruiken we jouw persoonsgegevens?

  • Om te bekijken of we je zorg kunnen bieden en om geleverde zorg te evalueren en eventueel gedeelten van de zorg weer over te dragen aan andere zorgverleners. De overdracht aan andere zorgverleners gaat altijd in overleg met jou.
  • Om de aan jou geleverde zorg vergoed te krijgen vanuit de zorgverzekeraar of gemeente. Zij ontvangen van ons een declaratie waarop in ieder geval de categorie staat waar jouw klacht onder valt (DSM-hoofdgroep en zorgvraagtype), tenzij je hier bezwaar tegen hebt gemaakt door middel van een Privacyverklaring Zorgprestatiemodel. Zij ontvangen niet jouw hele medisch dossier. In uitzonderlijke gevallen kan het wel zijn dat ze in jouw medisch dossier mogen kijken, maar alleen onder strikte voorwaarden. Meer informatie hierover kan je lezen op: Zorgverzekeraars | Autoriteit Persoonsgegevens.
  • Om contact met je houden gerelateerd aan jouw behandeltraject, bijvoorbeeld om een afspraakbevestiging te versturen. Voor dit soort contact kan je je niet afmelden. Soms willen we ook contact met je houden om je te vragen of je ergens interesse in hebt of ergens aan wil deelnemen, zoals een cliëntervaringsonderzoek, verzoeken van onze cliëntenraad of evenementen als een informatie- of evaluatiebijeenkomst. Voor deze overige vormen van contact kan je je afmelden via de afmeldmogelijkheid onderaan de betreffende e-mail.
  • Om het behandeleffect te meten en kwaliteit te verbeteren. We zijn altijd bezig om onze zorg te verbeteren. Daarom gebruiken we jouw behandeluitkomsten om van te leren. Dat hoort bij het uitvoeren van de behandelovereenkomst die we aan het begin van jouw behandeltraject met jou zijn aangegaan. Als we deze persoonsgegevens ook willen delen met andere partijen, doen we dit alleen met jouw toestemming en zorgen we ervoor dat voor hen niet zichtbaar is dat deze gegevens betrekking hebben op jou.
  • Voor het behandelen van vragen, klachten en geschillen. Als je een klacht bij ons indient, wordt deze behandeld door onze Klachtenfunctionaris. Onze Klachtenfunctionaris neemt dan contact met je op en vraagt indien nodig toestemming om jouw gezondheidsgegevens te bekijken en de klacht te bespreken met jouw behandelaar. Als je hiervoor geen toestemming geeft, kunnen we jouw klacht mogelijk niet behandelen.
  • Voor wetenschappelijk en statistisch onderzoek. Soms gebruiken we een deel van jouw gegevens om onder andere te bekijken hoeveel behandelingen we starten, wat voor soort behandelingen dit zijn, hoe lang we daar gemiddeld over doen of hoe ons werk verdeeld is over bepaalde regio’s. We kunnen dan niet direct zien dat gegevens betrekking hebben jouw behandeltraject, maar gebruiken deze gegevens wel om tot een analyse te komen. We mogen dit doen, omdat je behandelovereenkomst met ons bent aangegaan aan het begin van jouw behandeltraject. Soms kun je tijdens je behandeling deelnemen aan een wetenschappelijk onderzoek, bijvoorbeeld om te kijken of de ene behandeling beter werkt dan de andere. Voor dit soort onderzoeken vragen we vooraf altijd jouw toestemming. Daarnaast kunnen we in sommige gevallen je gegevens achteraf gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek. Dat mogen we alleen doen als het wettelijk is toegestaan en enkel onder strikte voorwaarden: het onderzoek moet nuttig zijn voor de samenleving, het is niet mogelijk om iedereen apart om toestemming te vragen en je privacy moet altijd goed beschermd blijven.
  • Om te voldoen aan wet- en regelgeving of bevelen c.q. uitspraken van bevoegde instanties (zoals de rechter). Sommige persoonsgegevens hebben we nodig om de wet na te kunnen leven. Ook zijn wij wettelijk verplicht om mee te werken aan controles door zorgverzekeraars en gemeenten die betrekking hebben op onze declaraties. Meer daarover kan je lezen op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Als je meer wilt weten over de verwerking van jouw persoonsgegevens binnen het digitale cliëntenportaal Empower, dan verwijzen we je naar dit specifieke privacy- en cookiestatement.

 

Voor ouders, (wettelijke) vertegenwoordigers of naasten van (oud-)cliënten

Alleen wanneer dat noodzakelijk is, verwerken wij deze persoonsgegevens en om de volgende redenen:

  • Jouw gegevens zoals naam, geslacht, geboortedatum, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Dit is nodig om te controleren of je gezag hebt over je (pleeg)kind, dit controleren wij in het centraal gezagsregister en om contact met je te houden. Het contact is nodig vanwege de behandeling van jouw (pleeg)kind of familielid. Soms vragen wij of je ergens interesse in hebt of ergens aan mee wil doen, zoals een informatie- of evaluatiebijeenkomst. Voor dit soort contact kan je je afmelden via afmeldmogelijkheid in de e-mail.
  • Gegevens over jouw opvoeding, jeugd, contact met de familie, opleidingsniveau, beroep en arbeidsomvang. Dit is nodig om goede zorg en begeleiding te kunnen geven aan jouw kind of familielid, hebben we achtergrondinformatie nodig over de ouders en willen we graag weten of er nog (stief)broertjes of (stief)zusjes zijn. Dit is omdat het familie- of gezinsleven vaak een belangrijk onderdeel is (geweest) van het leven van jouw kind of familielid.

Met wie wisselen we persoonsgegevens uit?

Al jouw persoonsgegevens zijn geheim, maar dit betekent niet dat we nooit gegevens delen met andere partijen. Hieronder leggen we uit waarom we met bepaalde partijen gegevens uitwisselen en om welke reden we dit mogen doen. We verkopen je gegevens nooit, aan niemand.

Wij kunnen gegevens uitwisselen met:

  • Dochterondernemingen van de Mental Care Group, met als doel het beheren en ontwikkelen van de software die nodig is voor de zorgverlening en begeleiding, het uitvoeren van administratie en het doen van onderzoek naar de verbetering van onze zorgverlening. Wij hebben hierover duidelijke afspraken met elkaar gemaakt in een onderlinge overeenkomst.
  • Onze verwerkers. Voor het verwerken van jouw persoonsgegevens kunnen wij andere dienstverleners inschakelen, dit noemen we verwerkers. Dit zijn bijvoorbeeld onze ICT-dienstverleners, zoals de partij die ons elektronisch cliëntendossier verzorgd, partijen die e-health applicaties aan ons leveren of partijen die ons helpen om informatie veilig uit te kunnen wisselen. Deze gegevensuitwisseling is nodig om onze behandelovereenkomst met jou goed uit te voeren. Deze partijen werken onder onze verantwoordelijkheid en wij maken goede afspraken met onze verwerkers in lijn met de eisen van de AVG.
  • Onze accountant. Wij hebben een wettelijke verplichting om onze financiële administratie te laten controleren door een accountant. Onze accountant krijgt gegevens te zien die nodig zijn voor deze controle. Zij kunnen op locatie met ons meekijken om te controleren of we jouw zorg op de juiste manier hebben gedeclareerd. Als we gegevens naar onze accountant toesturen, zorgen we ervoor dat zij niet kunnen zien dat het over jou gaat. Als gegevensuitwisseling met onze accountant plaatsvindt, is dat omdat wij moeten voldoen aan onze wettelijke plicht.
  • Soms is het nodig om zelf ons werk te (laten) controleren. Dit hoort bij het geven van zorg of begeleiding aan jou. Een medewerker binnen de Mental Care Group die hiervoor speciaal is aangewezen, doet deze controle. Deze medewerker mag alleen als dat nodig is voor het uitvoeren voor zijn controlewerkzaamheden in medische dossiers kijken. We laten ons werk ook controleren door externe partijen om daar als organisatie van te leren of om een keurmerk te verkrijgen of behouden. Er komt dan een externe auditor langs om te beoordelen hoe wij onze werkzaamheden doen. Alleen als je daarvoor toestemming geeft, kan een externe auditor jouw (medische) gegevens inzien.
  • Overheidsinstanties waarmee we verplicht informatie moeten delen. Dit doen wij als de wet dit voorschrijft. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan het verplicht melden van een calamiteit bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het melden van ernstig huiselijk geweld of kindermishandeling bij het meldpunt Veilig Thuis of de verstrekking van declaratiegegevens aan de Nederlandse Zorgautoriteit.
  • Bij volwassenen: jouw zorgverzekeraar. Dit doen we als jouw zorg door de zorgverzekeraar betaald moet worden of als dit vereist is vanwege een controle door een zorgverzekeraar. Dit is nodig om onze behandelovereenkomst met jou goed uit te voeren of omdat wij hiertoe een wettelijke plicht hebben.
  • Bij jeugdigen: jouw gemeente. Wij ontvangen jouw persoonsgegevens van jouw gemeente als zij zorg bij ons aanvragen. Als jouw zorg wordt betaald door de gemeente waar je woont, delen we met de gemeente een deel van jouw gegevens om ervoor te zorgen dat we deze zorg vergoed krijgen. Dit zijn bijvoorbeeld jouw naam en adres, jouw BSN en voor welk soort hulp je bij ons komt. Deze gegevensuitwisseling is nodig om onze behandelovereenkomst met jou goed uit te voeren. We delen met natuurlijk niet met de gemeente wat je allemaal met jouw behandelaar besproken hebt.
  • In sommige gevallen: scholen. Wij krijgen jouw leerlingdossier van school, op het moment dat school voor jou hulp bij ons aanvraagt. We delen met school een deel van jouw gegevens zodat zij je beter kunnen helpen met leer- en/of gedragsproblemen. Het delen van jouw gegevens met school gebeurt alleen met jouw toestemming.
  • Als je cliënt bent bij Opdidakt: het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD). Wij verstrekken gepseudonimiseerde gegevens over jouw screening, diagnose, behandeling en follow-up aan het NKD, omdat wij hiertoe een wettelijke plicht hebben. Het NKD kan niet zien dat dit over jou gaat. De gegevens uit de databank van het NKD worden gebruikt om de kwaliteit van de dyslexiezorg te verbeteren en kunnen ook voor wetenschappelijk onderzoek worden gebruikt. Meer informatie hierover vind je op de website van het NKD.
  • Bij volwassenen: Akwa GGZ. Om bij te houden of we samen de juiste weg zijn ingeslagen, kijken we aan het begin, tijdens en aan het eind van jouw behandeling hoe het met je gaat en of onze hulp jou ook (goed) helpt. Deze gegevens kunnen we met jouw toestemming delen met Akwa GGZ. Door deze kennis, ervaring en resultaten van behandelingen te delen, kunnen zorgprofessionals van elkaar leren en hun behandelingen verbeteren. Als we jouw gegevens delen met Akwa GGZ doen we dit gepseudonimiseerd. Dat betekent dat voor Akwa GGZ niet te zien is dat dit over jou gaat. Meer informatie hierover vind je op de website van Akwa GGZ.
  • Verwijsindex Risicojongeren (VIR). Als je jonger bent dan 23 jaar, melden wij jou aan in de Verwijsindex als de behandelaar denkt dat je risico loopt. We vermelden daarbij verder niet waarom je bij ons in behandeling bent of wat je met je behandelaar bespreekt. Als een andere hulpverlener jou ook helpt, informeert VIR ons hierover en kunnen we contact leggen om samen te werken en gegevens te delen. Dit bespreken we eerst met jou. Meer informatie over de verwerking van jouw persoonsgegevens in de Verwijsindex vind je op deze website.
  • Andere zorgverleners of ondersteuners zoals de verwijzer, je huisarts, een andere arts, een wijkteam, het Centrum voor Jeugd en Gezin of jeugdwerkers. We ontvangen persoonsgegevens van andere zorgverleners als ze jou naar ons verwijzen, of als we extra informatie bij ze opvragen over jouw gezondheid. Voor dat laatste vragen we jouw toestemming.
  • Soms werken we in het kader van (wetenschappelijk) onderzoek samen met onderzoekers van andere organisaties. We geven hen alleen gepseudonimiseerde gegevens. Dit betekent dat het voor hen niet te zien is dat de gegevens over jou gaan. Wij maken hierover goede afspraken met de onderzoekers in contracten, bijvoorbeeld over wat zij precies met de gegevens mogen doen, dat zij de gegevens geheim moeten houden en dat zij de gegevens goed moeten beveiligen. Meestal vragen we voor deelname aan onderzoek jouw toestemming. Als de wet dit toestaat, mogen wij jouw gegevens zonder toestemming verstrekken. Dit is alleen onder strikte voorwaarden toegestaan: het onderzoek moet nuttig zijn voor de samenleving, het is niet mogelijk om iedereen apart om toestemming te vragen en je privacy moet goed beschermd blijven.
  • Als je van ons een factuur ontvangt en deze niet (op tijd) betaalt, kunnen we een incassobureau inschakelen. We geven het incassobureau dan de gegevens die ze nodig hebben om de factuur bij jou te innen. Dit is nodig om onze behandelovereenkomst met jou uit te voeren.
  • Bij jeugdigen: Jouw gezagdragende ouder(s)/verzorger(s). Als je jonger bent dan 16 jaar delen we persoonsgegevens met jouw gezagdragende ouder(s)/verzorger(s). Als je 12 jaar of ouder bent, kan je ons vragen om dit niet te doen. Als je 16 jaar of ouder bent, delen we de gegevens alleen met je ouder(s)/verzorger(s) als je daarvoor toestemming geeft.

 

Geen internationale doorgifte van gegevens

Wij geven geen persoonsgegevens door buiten de Europese Economische Ruimte (EER).

 

Geen profilering of geautomatiseerde besluitvorming

Wij profileren je niet op basis van jouw persoonsgegevens en we maken ook geen gebruik van automatische besluitvorming.

 

Gebruik van Artificiële Intelligentie (AI)

Wij maken gebruik van AI-systemen om onze behandelaren te ondersteunen bij het maken van rapportages, zoals een spraak-naar-tekst functionaliteit. Deze AI-systemen helpen behandelaren efficiënter te werken, zodat er meer tijd overblijft voor jouw zorg. De eindverantwoordelijkheid voor alle rapportages blijft bij jouw behandelaar. We gebruiken AI-systemen alleen met jouw voorafgaande toestemming. Jouw gegevens worden dan gepseudonimiseerd gedeeld met de AI-leverancier en blijven volledig binnen onze beveiligde systemen.

Jouw persoonsgegevens worden niet gebruikt om AI-systemen te trainen.

Bewaren van gegevens

Wij bewaren je persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk. Hoe lang dat is, is afhankelijk van het doel van de verwerking. De wet bepaalt dat wij onze (financiële) administratie 7 jaar moeten bewaren voor de Belastingdienst. Voor alle gegevens die horen bij het medisch dossier geldt dat we deze in ieder geval 20 jaar moeten bewaren op grond van de wet. De termijn van 20 jaar gaat lopen vanaf de datum dat wij jouw dossier sluiten, of (als dat later is) vanaf het moment dat je 18 jaar bent geworden. Daarna verwijderen wij je gegevens of maken we je gegevens anoniem. Als wij je gegevens anoniem maken dan verwijderen wij alle gegevens die naar jou verwijzen. Deze gegevens kunnen dan niet meer aan jou gekoppeld worden.

 

Hoe zorgen wij dat jouw persoonsgegevens veilig zijn bij ons?

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jouw persoonsgegevens veilig zijn bij ons. Dit doen we onder andere door:

  • Medewerkers te screenen en ervoor te zorgen dat iedere medewerker aan geheimhouding gebonden is op grond van de wet, beroepscodes of een contract.
  • Onze systemen goed te (laten) beveiligen, bijvoorbeeld door internetverbindingen te beveiligen, 2-factor authenticatie te gebruiken en door vast te leggen wat er in onze systemen gebeurt.
  • Onszelf te laten toetsen door een externe partij, waardoor we ook een NEN 7510 certificaat hebben. Dit certificaat laat zien dat wij onze informatie goed beveiligen.
  • Blijvend en periodiek aandacht te besteden aan training en bewustwording op dit gebied.

 

Heb je ondanks alle maatregelen die we hebben genomen toch een (beveiligings-)probleem gevonden? Meld dit dan aan ons per e-mail via security@mentalcaregroup.nl.

 

Jouw privacyrechten

Hieronder vind je een overzicht van de rechten die jij hebt ten aanzien van jouw persoonsgegevens. Deze rechten zijn niet absoluut: dat betekent dat wij een afweging zullen maken of gehoor moet worden gegeven aan een verzoek om jouw rechten uit te oefenen. Een behandelaar heeft de mogelijkheid om een eigen beslissing te nemen en jouw verzoek (gedeeltelijk) te weigeren als de behandelaar denkt dat dit nodig is op basis van goed hulpverlenerschap omdat het beter is voor jou of als dat nodig is vanwege de belangen van anderen, zoals familieleden. Als we jouw verzoek niet kunnen afhandelen, dan lichten we dit toe.

Toestemming intrekken

In bepaalde gevallen gebruiken we jouw persoonsgegevens alleen met jouw toestemming. Als dat zo is, kan je die toestemming ook altijd weer intrekken. Je hoeft daarvoor geen reden te geven. Als je jouw toestemming intrekt, stoppen we met het gebruik van (dat deel van) van jouw gegevens.

Correctie

Als jouw persoonsgegevens feitelijk niet kloppen, mag je ons vragen om dit aan te passen. Als je het als (oud-)cliënt niet eens bent met iets wat een behandelaar over jou heeft opgenomen in de verslaglegging passen we dit in principe niet aan, maar kunnen we wel jouw mening hierover toevoegen aan jouw medisch dossier. Dit kan jouw mening zijn of de mening van een andere behandelaar.

Inzage, een kopie (om over te dragen) en extra informatie

Als cliënt kan je bij ons zoveel mogelijk meekijken in jouw medisch dossier via een digitaal cliëntenportaal of via de door ons toegestuurde rapportages. Daarnaast kan je ons vragen om een kopie van jouw dossier toe te sturen. Je kan ook om extra informatie vragen over hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens.

Verwijdering / vernietiging

Je kan ons vragen om jouw persoonsgegevens te verwijderen. Meestal kunnen we dit voor je doen. Soms is dit niet (helemaal) mogelijk, bijvoorbeeld omdat we bepaalde gegevens nog moeten bewaren op grond van de wet of omdat we jou anders geen goede zorg meer kunnen bieden. Dit komt vaker voor als je nog minderjarig bent. Als we jouw gegevens niet kunnen verwijderen, leggen we je uit waarom niet.

Beperking / tijdelijk stoppen

Je kan ons vragen om tijdelijk te stoppen met het gebruiken van jouw persoonsgegevens. Bijvoorbeeld omdat je ons hebt laten weten dat je gegevens niet kloppen of dat we ze niet (meer) zouden mogen verwerken maar we nog bezig zijn om dit uit te zoeken. In de tussentijd kan je vragen of we jouw gegevens tijdelijk niet willen gebruiken.

Bezwaar

Soms gebruiken we jouw persoonsgegevens ook voor onze gerechtvaardigde belangen. Als we dit doen, kan je hiertegen bezwaar maken als je denkt dat dit voor jou persoonlijk extra nadelig is. We kijken dan goed of we vanwege jouw specifieke situatie moeten stoppen met het gebruiken van jouw gegevens.

 

Wil je nog meer weten over jouw rechten? Kijk dan  op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Hoe kan ik gebruik maken van mijn rechten?

Je kan jouw verzoek per e-mail indienen bij het contactteam of als je een cliënt bent bij jouw behandelaar. Je kunt je verzoek ook altijd per e-mail indienen via privacy@mentalcaregroup.nl.

 

Wij proberen jouw verzoek zo snel mogelijk volledig af te handelen. Je krijgt in ieder geval binnen 4 weken een eerste reactie van ons en als we meer tijd nodig hebben krijg je uiterlijk binnen 3 maanden een definitieve reactie van ons.

 

Mogelijkheid om een verzoek namens een minderjarige cliënt in te dienen

Als je jonger bent dan 12 nemen jouw gezagdragende ouder(s)/verzorger(s) alle beslissingen voor jou, mogen zij alle informatie over jou ontvangen en kunnen zij namens jou privacyverzoeken doen.

Als je 12 tot 16 jaar bent, mag je zelf privacyverzoeken indienen en toestemming geven. Jouw gezagdragende ouder(s)/verzorger(s) mogen ook informatie opvragen en beslissen mee over jouw zorg. Ouder(s)/verzorger(s) die geen gezag hebben over jou, mogen globale informatie vragen over jouw gezondheid maar beslissen niet mee over jouw zorg.

Als je 16 jaar of ouder bent mag je alle beslissingen zelf nemen, mag je zelf alle privacyverzoeken indienen en krijgen jouw ouder(s)/verzorger(s) alleen informatie over jou als je daar toestemming voor geeft.

Als je een wettelijk vertegenwoordiger bent van iemand van 18 jaar of ouder, neem jij alle beslissingen voor diegene, mag je alle informatie over diegene hebben en kan je namens diegene ook privacyverzoeken indienen. Je moet wel kunnen aantonen dat je de wettelijk vertegenwoordiger bent.

 

Wijzigingen privacystatement

Als er iets verandert aan de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken, passen we ons privacystatement daarop aan. Bij grote wijzigingen die echt impact hebben op jouw privacy krijg je daarover bericht. De meest actuele versie van ons privacystatement kan je altijd vinden op deze website.

De meest actuele versie van het privacystatement is gemaakt op 8 oktober 2025.

 

Heb je een klacht of wil je iets melden?

Heb je een klacht over het privacybeleid van de Mental Care Group of wil je iets melden bij de interne toezichthouder van de Mental Care Group? Stuur een e-mail naar de Functionaris Gegevensbescherming via fg@mentalcaregroup.nl. Je kunt ook een brief sturen naar:

 

SSC B.V.

T.a.v. de Functionaris Gegevensbescherming

Steijnlaan 12

1217 JS Hilversum

 

Komen wij er samen niet uit? Dan heb je altijd de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens.