Beter rekenen
Voor wie is beter rekenen bedoeld?

We richten ons in de begeleiding op leerlingen van de basisschool en het voortgezet onderwijs. De ondersteuning stemmen we af op de specifieke behoeften van de leerling. Indien uw zoon of dochter tegen een of meerdere van onderstaande problemen aanloopt, kan onze begeleiding wellicht uitkomst bieden.

Hij of zij:

  • heeft problemen met het leren van getallen
  • haalt cijfers in grote getallen door elkaar
  • heeft moeite met het plaatsen van getallen op de getallenlijn
  • heeft weinig inzicht in het getallensysteem
  • heeft problemen met hoofdrekenen
  • heeft moeite met het leren van de tafels
  • blijft gebruik maken van niet functionele strategie├źn, zoals op de vingers tellen
  • heeft een zwak ruimtelijk inzicht
  • vindt klokkijken lastig
  • heeft problemen met rekenen in het dagelijks leven (rekenen met geld, wegen, meten)
  • heeft moeite met het maken van redactiesommen
  • heeft een laag werktempo tijdens het rekenen
  • vermijdt rekentaken

“Door de begeleiding weet ik dat ik de rekentoets kan halen. Kom maar op!”
Levi (16 jaar)

Voorbereiding op de rekentoets

In het voortgezet onderwijs moeten alle leerlingen een rekentoets maken als onderdeel van hun eindexamen, ook als zij geen wiskunde in hun pakket hebben. Als uw zoon of dochter moeite heeft met rekenen, ziet hij of zij hier waarschijnlijk als een berg tegenop. Tijdens de begeleiding helpen wij bij de voorbereiding op de rekentoets. Uw kind verbetert zijn of haar rekenvaardigheden en is in staat de toets met meer zelfvertrouwen te maken.